عکس خفن +18
عکس خفن +18

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در سالروز آزاد سازی خرمشهر صورت گرفت:

 

پرواز بالگرد تهاجمی

 

شاهد۲۸۵

 

ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

نسل جديد بالگردهاي تهاجمي سبک با نام شاهد 285 ساخته شده از جانب متخصصان توانمند نيروي هوايي سپاه به همراه ساير بالگردهاي ساخت سپاه از سري شاهد به پرواز درآمدند و خلبانان نيروي هوايي سپاه مراحل مختلف عمليات هوايي شامل پرواز جمع ، درگيري و رزم نزديک، پشتيباني نزديک يگانهاي زميني، جابه جايي سريع فرماندهان و نيز هدف گيري تانکها و شناورهاي دشمن فرضي را يکي پس از ديگري با موفقيت انجام دادند.

بالگرد تهاجمي سبک شاهد 285 که نخستين بار مورد استفاده قرار گرفت با دو کاربري هوايي و دريايي از جديدترين دستاوردهاي پروژه بزرگ شاهد محسوب مي شود و براساس نيازهاي حال و آينده نيروهاي مسلح و با فناوري صد در صد بومي پس از پشت سر گذاشتن مراحل تحقيقاتي و طي تست ها و آزمايش هاي گوناگون اکنون در مرحله توليد انبوه قرار گرفته است.

ابعاد کاملا آيرو ديناميک، تحرک عملياتي، چالاکي فوق العاده، قابليت عملياتي شدن سريع، کارآيي بالا، حمل انواع راکت هاي ضد زره، ضد شناور و انواع تيربارها از ويژگي هاي منحصر به فرد بالگرد شاهد 285 است که با شرايط جغرافيايي کشور نيز سازگاري دارد.

پدافند هوايي متحرک در برابر پرنده هاي دشمن، حضور در تيم هاي شناسايي- آتش، انهدام مواضع زميني و اهداف دريايي از ماموريتهاي پيش بيني شده اين بالگرد به شمار مي رود و در آينده نزديک نيز در ماموريتهاي درگيري در مناطق مرزي و ناامن سازي محيط هاي عملياتي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به اين ترتيب جمهوري اسلامي ايران با دستيابي کامل به دانش فني طراحي و ساخت انواع بالگرد در زمره معدود کشورهاي دارنده اين تکنولوژي فوق پيشرفته قرار گرفت.

 

هلیکوپتر رزمی شاهد ۲۸۵




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ 27 مرداد 1391برچسب:, توسط ariyasam